Lange Jan Project 1 augustus

Programma voor 1 augustus

14:00 uur: Meditatief Moment: Anja de Groene over haar werk als vrijwilliger bij de voedselbank Walcheren. Zij doet dat aan de hand van het boek: “Armoede uitgelegd aan mensen met geld” van Tim ’S Jongers.

Er is deze donderdag geen miniconcert.

Het Meditatief moment vindt plaats in de Koorkerk met de ingang via de Wandelkerk.

In de torenvoet van de Lange Jan is de tentoonstelling Les Chants des Saisons te bewonderen. Dit is een multimedia-expositie in de ruimte onder de Lange Jan, waarin kunst van Frank ven der Meijden, videobeeld van Xander Koppelmans en muziek van Douwe Eisenga samen gaan. De expositie is op elke werkdag te bekijken.

De gastvrouwen en -heren van de koffiehoek staan vanaf 12.00 uur voor u klaar met koffie, thee, fris en een versnapering.

Alle informatie is te vinden op www.langejanproject.wordpress.com

“ONDER DE TOREN LEEFT DE KERK”

Het Lange Jan Project is een initiatief van de Raad van Kerken Middelburg. Elke donderdag tijdens het  toeristenseizoen (juni t/m oktober) worden activiteiten georganiseerd in de Abdijkerken (Nieuwe Kerk, Koorkerk en Wandelkerk). De kerken zijn geopend van 10.30 – 17.00 uur. U kunt deze dan bezichtigen, er zijn gidsen aanwezig, de toegang is gratis. Ook de kloostergangen en de kloostertuin zijn toegankelijk.

Op de andere dagen in dezelfde periode zijn de kerken eveneens open. Ook dan kunt u deze bezoeken, evenals de kloostergangen en -tuin.