Sacred Dance

Wat is sacred dance?

Sacred dance zou je ook meditatieve dans kunnen noemen. We dansen in een kring, waardoor we elkaar kunnen zien en ons verbonden voelen met elkaar. Désirée leert ons op duidelijke wijze en met humor de pasjes aan. Ingespannen proberen we onze voeten te leiden met ons hoofd. Maar langzaam en zeker richten we ons hoofd op en vertrouwen we op onze voeten en kunnen we elkaar aanzien. Langzaam wordt het stil om ons heen en in ons.
We dansen naar thema’s van het kerkelijk jaar. Zo dansen we na de Kerst een lichtdans met elkaar: de Maria Lichtmis op Kyrie-eleison. Maria brengt Jezus naar de tempel en wordt herkend door Anna en Simeon. Net als Maria dragen wij het kind op in de tempel en ontvangen het Licht in ons hart. De gebaren die bij deze dans horen op deze muziek maken ons stil en raken ons diep in ons hart. We wisselen ingetogen dansen af met vrolijke, zoals ons dagelijks leven kan zijn. We dansen op allerlei genres muziek, zoals klassiek, klezzmer, Grieks, pop, enz. Désirée zet ons met haar enthousiaste leiding in beweging en laat ons voelen hoe we in contact kunnen komen met onszelf, de ander en het Verborgene. Zo dansen we het kerkelijk jaar rond.

Onder leiding van Désirée Sorgedrager dansen we één keer in de veertien dagen op maandagmiddag in het Hofje.

Tijd: 13:30 – 15:30 uur

Data: Maandag 18 september; 2, 16, 30 oktober;13, 27 november en 11 december

Mannen en vrouwen, jong en oud zijn welkom.
Bel Magda Koole voor meer informatie 0118 611707 of 06 43033360

Hieronder twee foto’s een kort stukje video van de Sacred Dance bijdrage aan de dienst op Palmzondag 2019 in de Hoeksteen