Engelenproject 2018

In 2016 hebben we voor het eerst het Engelenproject opgezet met als doel de onderlinge verbondenheid tussen de gemeenteleden te bevorderen.
Ook dit jaar willen we weer ‘engelen’ uitzenden om mensen die het nodig hebben te bemoedigen.

Weet u mensen die wel een lichtpuntje kunnen gebruiken ? In de komende weken worden hiervoor strookjes uitgedeeld in de kerk. Via deze link kunt u de strookjes ook uitprinten.

We hebben mensen nodig die engel willen zijn. De engel doet zijn “werk” anoniem in de 4 adventsweken, hij of zij stuurt 4 keer een mooi gedicht, een kaartje of iets wat de engel zelf bedenkt. Nog een paar suggesties:
– Een mooie kaart
– Zelfgebakken koekjes of een doosje thee
– Een gedicht
– Een boek dat je zelf erg mooi vond en door wilt geven
– Een kaars
– Een potje zelfgemaakte jam
– Een bloem(-etje)
– Een cadeautje uit de wereldwinkel

Het gaat er niet om wat je geeft, het gaat om de aandacht voor elkaar!!!  In de kerk komt op 2 en 9 december een kraam van tante Amalia; zij hebben engelen gemaakt die u kunt kopen. Bovendien worden er ook ‘engelenkaarten’ verkocht, de opbrengst daar van is voor Childhood Friends.

De engelenbank koppelt in de week voor de adventsperiode begint  ‘de engelen’ aan mensen die wel wat extra aandacht zouden mogen krijgen.

Namens de Engelenbank, Caroline de Visser, ds. Paulien Couvée en Nicolette Verschuure