Appostel-app: Gebruikt u ‘m al ?

Via een app meedoen aan de collecte?
U kunt eenvoudig via de Appostel-app geld in de collectezak stoppen. Gemeenteleden hebben steeds vaker geen contant geld bij zich en collectebonnen of -munten worden als omslachtig ervaren. Een collecte-app is dan een goede aanvulling op de vertrouwde collectezak. Digitaal collecteren vraagt ook mentaal een omschakeling. Een van de gebruikers zegt daarover: “We zijn grootgebracht met de gedachte om tijdens de dienst de smartphone thuis te laten. Nu moeten we hem juist gebruiken.”
Het gebruik van een app past in de ontwikkeling dat mensen steeds minder gebruikmaken van contant geld. Inmiddels kunnen we positief nieuws melden.

Bij de start waren er 70 gebruikers en dat is oplopen tot ruim 800 gebruikers!

Als werkgroep zijn we hier erg blij mee, maar we willen er graag nog meer gebruikers bij. Een van de redenen is dat het voordelig is voor de kerk. Er zijn veel minder kosten aan verbonden wanneer u digitaal betaalt en er blijft meer geld  over voor kerkelijke activiteiten.

Soms is het installeren niet zo simpel en lukt het niet. Wanneer dit zo is willen we u graag helpen!

Meer uitleg via dit filmpje.

Koppelen met Prot Gem Middelburg